Szukaj na tym blogu

piątek, 22 maja 2015

To koniec lokat bez podatku Belki

Jeśli interesowałeś się tematem lokat to na pewno pamiętasz, że nie tak dawno temu ogromną furorę robiły tak zwane lokaty jednodniowe. Na czym one polegały?

Lokaty jednodniowe pozwalały ominąć podatek Belki

Lokata jednodniowa była otwierana właśnie na jeden dzień i od razu po jej zakończeniu naliczane były odsetki. Były one oczywiście stosunkowo niewielkie, ale właśnie o to w tym wszystkim chodziło. Jeśli bowiem kwota odsetek nie przekraczała pewnej kwoty to nie podlegała także opodatkowaniu. Mowa tutaj o specjalnym podatku Belki, który obciąża wszystkie przychody z inwestowania oszczędności. Był to najlepszy i zarazem legalny sposób na ominięcie tego niewygodnego podatku.

Najlepsze lokaty antybelkowa

Najlepsze lokaty bankowe musiały oczywiście oferować nieco niższy procent w skali roku, aby właśnie kwota odsetek nie była zbyt wysoka. Jednak z racji tego, że pieniądze te nie podlegały podatkowi to w efekcie można było zarobić dużo więcej niż na lepiej oprocentowanej lokacie terminowej. Przez długi czas były to zdecydowanie najlepsze lokaty, które cieszyły się ogromnym powodzeniem. Wiele banków stosowało liczne promocje, aby zachęcić klientów do korzystania z nich, jak na przykład obniżanie minimalnego progu wpłaty. Niestety jednak nic co dobre nie trwa wiecznie. Nasze władze postanowiły ukrócić tę politykę poprzez zmianę przepisu dotyczącego opodatkowania naszych zarobków z lokat i innych inwestycji. Teraz opodatkowaniu podlega już każda kwota, a więc Lokaty bankowe jednodniowe przestały mieć rację bytu.

Nie oznacza to jednak, że już nigdy nie uda nam się pomnażać pieniędzy bez okradania nas przez państwo poprzez podatek Belki. Banki już zapowiadają, że wkrótce pojawi się zupełnie nowy typ lokat, który będzie mógł omijać ten podatek.

Polisolokaty - namiastka lokat antybelkowych

Lokaty te będą opierały się na współpracy z ubezpieczalniami. Specjalny typ lokat będzie omijał podatek Belki choć znów oprocentowanie nie będzie tak atrakcyjne. W tym wypadku będzie to wynikało z konieczności dzielenia się zyskami przez bank nie tylko ze swoim klientem, ale także z zakładem ubezpieczeniowym, z którym podpisana jest umowa o współpracę. Ostatecznie więc zyski mogą być jeszcze trochę niższe niż dawniej na lokatach jednodniowych, ale znów z pewnością pozwolą ogólnie zarobić więcej, gdyż będą omijały bardzo wysoki podatek Belki. W tej chwili do porównania najlepszych ofert lokata służy ranking lokat.

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio jest bardzo głośnio w mediach oo polisolokatach. Ja sam miałem problem z niesławnymi produktami inwestycyjnymi. Poszedłem do banku po lokatę a dostałem produkt, który miał być korzystniejszy tzw. polisolokatę. Na diagramach wszystko wyglądało fajnie. Rzeczywistość okazała się jednak inna. Produkt nie przynosił spodziewanych zysków, więc z niego zrezygnowałem. TU nałożyło na mnie opłaty likwidacyjne, o których nie zostałem poinformowany podczas podpisywania umowy. Straciłem większość swoich składek. Sprawa jednak zakończyła się nie tak źle jakby mogła. Dowiedziałem się, że pieniądze można odzyskać z pomocą kancelarii. To była Kancelaria Lex. Opinie jakie można przeczytać na temat polisolokat dopiero od niedawna są coraz gorsze. Jak ja brałem ten produkt to był on opisywany w superlatywach. Szkoda słów.

    OdpowiedzUsuń